18.6.08

Preparing for Louise @ London!


Onze superreis is nog maar achter de rug, of ik mag me al gaan voorbereiden op een nieuw, iets permanenter avontuur...

Jawel, zoals de meesten onder jullie wel al weten, vertrek ik volgende week vrijdag naar Londen om daar te gaan wonen en werken :)

Wonen

- Waar eerst? Eerst ga ik nog een maandje met Maarten en Koen en Thomas samenwonen op hun flat. Ben eens benieuwd, met 3 mannen samenwonen, het zal wat geven zeker :) Nu, het is sowieso handig als overgangsperiode.
- Waar dan? vanaf eind juli in onze flat in Ealing! Op 2 minuutjes van ons werk, binnen ons budget, in een heel groot huis dat onderverdeeld is in verschillende flats... We hoeven maar de straat over te steken of we zitten in een immens park. Binnen enkele dagen/weken zouden alle formaliteiten rond moeten zijn en kunnen we het huurcontract tekenen. Zou er graag nu al intrekken...

Werken

- Waar? Bij dunnhumby (http://www.dunnhumby.co.uk/), jullie waarschijnlijk al bekend uit de verhalen van Maarten himself (http://mmadunn.blogspot.com/). Inderdaad, hetzelfde bedrijf, maar wel in een gebouw aan de overkant van de straat en in een ander team ;)
- Wat? ik word project executive in het global team en zal voor Best Buy werken, een elektronicaketen uit de VS, maar die zich ook meer en meer op Zuid-Amerika en Europa gaat focussen in de toekomst.
- Vanaf wanneer? ik start al op 30 juni (jawel, en mijn laatste werkdag in België is 26 juni, gewoon omdat ik er niet aan gedacht had dat je ook eens een week niét kan werken... hmmz - lichte workaholictrek daar)
- Waar ik vooral naar uitkijk? Meer te weten te komen over wat ik juist ga moeten doen (nu is het nog redelijk vaag) / de social activities die het social committee maandelijks organiseert voor het personeel / nieuwe mensen leren kennen uit alle hoeken van de wereld / lid worden van de book club van het bedrijf :) / m'n Engels verbeteren en horen hoe ik langzaam maar zeker een British accent krijg / gepassioneerd worden door DH zoals de andere dunnhumbians die ik nu al ken :) / en last but not least: de 4 dagen Minneapolis die m'n baas al ingepland heeft voor m'n tweede week daar...

En intussen?

- Op het werk? probeer ik zo goed en zo kwaad het gaat m'n opvolgster te briefen en te tonen hoe ik werkte

- In het gezin? besef ik heel goed dat de laatste week van m'n prinsessenleventje zeer binnenkort aanbreekt

- Bij de familie? ga ik net voor ik vertrek nog eens langs bij m'n grootouders, voor wie het toch nog vreemd is dat de wereld zo klein geworden is voor hun kleinkinderen...

- Bij de vrienden? is de afscheidstour begonnen... Hoewel ik het niet verwachtte, ben ik al zeer blij verrast geweest met een reuze-afscheidskaart en een persoonlijke amulet. Dat hoefde echt niet, maar ik begin er wel door te beseffen dat ik veel mensen ga missen

- Dus? doe ik verder met m'n afscheidstour, ga ik me morgen in Gent nog eens goed amuseren, neem ik afscheid van de vrienden, maar zeg ik liever tot ziens dan vaarwel en nodig ik in één trek ook iedereen uit om te passeren in Londen :) 't is niet ver dankzij de Eurostar!

én

intussen richt ik mijn blik voorwaarts, want ik heb véél zin in dit nieuwe avontuur dat ik nu niet meer alleen maar samen kan beleven :)

Ik laat jullie zeker weten hoe het me vergaat!

5 comments:

Anonymous said...

wees gerust, ik kom in juli twee keer naar Londen, dan sta je al wat sterker tegen die drie londense beren ;)

tot vnvnd! kaatie x

Anonymous said...

Ik kom ook zeker es af! Nu Maaike terugkomt, hebk toch weer n nieuw adresje he ;) hihi! Tot vanav!!

Unknown said...

Louise!
Dat Londen leuk is: ok, maar dat je daarom ons zal verlaten: fout! Toch hoop ik dat je zal blijven posten en updaten zodat we op de hoogte blijven van je avonturen. Het is zalig om op die manier ook een beetje mee te reizen. Geniet (ook vooral van de meer regelmatige aanwezigheid van je vriendje).

mieke said...
This comment has been removed by the author.
mieke said...

Hei Louise,

Beleef maar dolle avonturen in Londen, proficiat met de nieuwe job en stel het daar meer dan wel!
Vorige post verwijderd omdat ik zag dat er 'OHO-team' stond: dat staat voor Mieke VDW, ex-collega uit de KULAK.