6.7.08

My first week in London!

Heyyy iedereen,

Het heeft eventjes geduurd, maar hier ben ik met een eerste Londen-update! M'n laatste week in België bestond vooral uit afscheid nemen van de vrienden (waarbij ik me vooral een zeer geslaagde avond in Gent herinner, een gezellige lunch in Kortrijk, toffe avondjes in Brugge) en het afwerken van een aantal lopende zaken op het werk. Donderdag was m'n laatste werkdag en dus ook m'n afscheidsdrink, waarop ik zéér aangenaam verrast werd door m'n collega's, van wie ik een gepersonaliseerd kookboek en nuttige keukenattributen kreeg, echt SUPER! Thanks Indie en Televic Education people! Vrijdag had ik dan gelukkig een dag verlof genomen, zodat ik mijn bagage kon maken en afscheid kon nemen van m'n grootouders. En dan, hup, de trein op!!

Ons eerste weekend in Londen was eigenlijk vrij rustig, op zaterdag hebben we ons huurcontract getekend zodat onze flat nu definitief officieel is! Verder heb ik vooral genoten van m'n 'in-between-jobs' periode'tje... Rustig chillen, boodschappen doen (veel fruit) en op zondag gaan joggen. (jaja, de goeie voornemens swingen de pan weer uit ;)).

Vanaf maandag dan beginnen werken bij dunnhumby als Project Executive in het International Expansion team. De eerste dag bestond vooral uit HR-dingen regelen (een afspraak regelen om een National Insurance number te krijgen, verlof aanvragen dat Maarten en ik al geregeld hadden, printer en telefoon instellen, tijdsregistratie leren invullen...) en uit een kennismaking met James, m'n baas. Hij nam me in de namiddag mee naar een terrasje en gaf me een 2-uur-durende introductie over waar ze mee bezig zijn en wat mijn taak zal zijn. In het kort komt het erop neer dat ik voor Best Buy ga werken, een Amerikaanse elektronicaketen die vestigingen heeft in de USA, Canada, Mexico en China. Ik zal vooral moeten opvolgen hoe het gaat in elk van die landen met de ontwikkelingen die er aan de gang zijn en intern in de UK zullen het vooral de software-ontwikkelaars zijn met wie ik te maken zal krijgen. Sounds familiar, no? :) Nu, tijdens m'n eerste week heb ik vooral zééér veel informatie doorgenomen en geprobeerd zoveel mogelijk interessante elementen te absorberen zodat ik zoveel mogelijk op de hoogte ben van wat er nu overal gebeurt en wie waar werkt en wat doet. Het Engels valt mee, elke dag een beetje beter he :). Ik heb in m'n eerste 5 dagen alleszins al enorm veel bijgeleerd, het voelt aan alsof ik er al langer mee bezig ben dan een weekje, dus dat zit wel goed.

Sociaal gezien hebben een aantal vrouwelijke collega's me al geadopteerd, zodat ik vrijdag na het werk mooi mee kon op café met m'n eigen team (gelijk de echte ;) en er nu al 2 feestjes op m'n agenda staan voor de komende maand:) En ik heb me natuurlijk ook ingeschreven voor de bookclub van het werk, net als voor de netbal (heb ik nog nooit gespeeld, maar het ziet er wel tof uit!). M'n goede voornemen om elke week 3x te gaan joggen is deze week ook gelukt!

Dit weekend terug naar België voor een zeer intensief weekend: op vrijdagavond een zalig feestje (bedankt Frédéric en Eveline) en de trouw van Els en Steef. Proficiat! en bedankt voor de fantastische avond! Tussen het feesten in natuurlijk ook onze ouders en zussen alles verteld over mijn eerste week!

En wat brengt volgende week? ... Een paar dagen teambuilding en workshops in... Minneapolis! met alle mensen van dunnhumby die voor Best Buy (China, Mexico, USA, Canada of UK) werken. Voor mij komt dit natuurlijk supergoed uit, zo ga ik meteen iedereen leren kennen en horen wat ze doen! Het programma ziet er alvast goed uit, na de dagactiviteiten staan er o.a. een uitstapje naar de grootste shopping Mall in de USA en een boottochtje op het programma.


Bij m'n volgende blog breng ik jullie zeker verslag uit van de Minneapolis trip! Until then, ciao y hasta la vista, amigos míos! X

3 comments:

Lieven Cardoen said...

Positive vibrations! Nog twee weken werken en dan twee weken verlof! Zalig! Ik zie dat het je goed gaat en dat is maar goed ook. Gegroet! Cardoen!

Sofie said...

Amai, amai... dat is echt wel indrukwekkend om te lezen!
Louise goes international!
Ik heb er alleszins heel veel vertrouwen in dat je daar op je plek zit en dat de mensen ginder content gaan zijn van je werk!
Weet dat je hier alvast gemist wordt, op werk- en persoonlijk vlak!
Groetjes!
Sofie

Anonymous said...

goeie reis!!!

Wardje die zo graag in je kamer vertoeft op een dekentje onder het zeteltje, miauw