7.5.08

Met ons 2 naar de US of A!

Hey folks!

Na een drukke maand op alle vlak, is het hoog tijd voor wat ontspanning... Het Belgisch zonnetje doet alvast heel erg goed z'n best en de terrasjes (en rode armen...) bezorgen me nu al een zomergevoel. Maar echte ontspanning = vakantie en die komt er aan, want nog 3 keer slapen en dan vertrekken we voor 2 weken naar de Oostkust van de U.S.A.!


Dit is onze reisroute: Zaventem - JFK (NY) - Washington - Philadelphia - Boston - Buffalo - Niagara falls - Toronto - New York - Zaventem.

Indeed, best wel grote afstanden die we gaan overbruggen met een treinpas voor de North East (http://www.amtrak.com/), ik ben benieuwd... vooral naar onze nachtelijke treinrit tussen Philadelphia en Boston, hopelijk is dat wat comfortabel.
In Washington, Philadelphia en Boston gaan we vooral geschiedenis opdoen (The National Treasure - http://www.imdb.com/title/tt0368891/ - was al een voorsmaakje, intussen is ook de serieuzere lectuur ingeslaan ;)). In Boston gaan we ook Linne terugzien, die al sinds augustus 2007 in Rhode Island vertoeft en die ik dus ook zo lang moeten missen heb. Dat zal ongetwijfeld een leuk weerzien worden!

In Buffalo zijn blijkbaar vooral de Buffalo Chicken Wings bekend... Ben over het algemeen wel heel benieuwd naar wat we daar culinair gaan beleven... Van m'n tripje naar Washington en New York met 't Sint-Lodewijkscollege herinner ik me dat het vrij moeilijk was een ontbijt te vinden waar geen donuts of andere vettigheden aan te pas kwamen. Maar then again, eigenlijk zijn die herinneringen al redelijk vervaagd, dus misschien word ik wel aangenaam verrast (door die chicken wings, who knows!).

Over de Niagara falls heb ik al heel wat tegenstrijdige commentaren gehoord, maar ik ben vooral blij dat ik met m'n eigen ogen de watervallen ga kunnen zien, van de Canadese en de Amerikaanse kant en dan voor mezelf zal kunnen beslissen of ik het nu de moeite vond en welke kant de mooiste is. Ook naar Toronto ben ik wel nieuwsgierig, die Canadezen waren alleszins al extreem vriendelijk aan de telefoon toen we ons hostel boekten! En met de info die De Smyter nv ons zal aanleveren, zullen we zeker alle mooie plekjes in Toronto kunnen bezoeken ;)

Hopelijk kunnen we onze trekkersrugzak nog dragen tegen dat we in New York zijn, met die zwakke dollar zullen we ons immers moeilijk kunnen inhouden om koopjes te doen :) In NY zal het vooral een kwestie zijn van selecteren, in zo'n immense stad zou je immers gewoon 2 weken kunnen doorbrengen. Wij opteerden voor een iets groter toertje :) Nu, als we nog niet genoeg krijgen van NY, keren we nog eens terug. Die internationale pasporten zijn toch geldig voor 5 jaar, dus we hebben al een excuus!
Ik weet niet of we de tijd zullen nemen om onze blogs te updaten tijdens onze reis. Jullie krijgen sowieso een verslagje achteraf!
CU!

2 comments:

filip said...

Stel het goed aldaar!!
Vergeet niet naar een Hooters te gaan, 't is een belevenis en je vindt er het goedkoopste bier (onder de vorm van pitchers) in de states!

Unknown said...

Er is hier eentje superjaloers!