19.9.07

Het dagelijkse werkleven...

Ontnuchterd van de mooie natuur en de interculturele contacten in Ierland, besef ik plots dat m'n zus een zalige Erasmusperiode begonnen is ("gisteren aan de rivier gezeten met Engelsen, Duitsers, Amerikanen, Noren...") en ik moet het toegeven: de jaloezie steekt de kop op! Getuige daarvan is m'n vorige post :). Geen officiële reacties... (het reactie-knopje deed het even niet... slím!), maar wel een heel aantal mailtjes van Salamanca-mensen wat enorm veel deugd deed! Verre vrienden, maar de Erasmusband blijft bestaan (waarom doet dit me aan een liedje van Xink denken? aiai).

Nu, ik zit niet meer op Erasmus, noch in Londen in een multicultureel gezelschap (naast Engelsen en Belgen werken daar ook Slovenen, Polen en dergelijke :)), maar wel op een nieuw werk in een nieuwe functie!
Sommigen onder jullie weten dit al, sinds 3 september ben ik dus Product Manager bij IndieGroup (http://www.indiegroup.be/).

Wie meer over het bedrijf wil weten, zie de site dus. Kort gezegd houd ik me bezig met de educatieve software programma's. Ik kan mogelijke ongeruste zielen geruststellen: de privé valt zeer goed mee ;), of IndieGroup althans toch. M'n collega's zijn grotendeels twintigers en dertigers en de sfeer is, ondanks de grote werkdruk en de daaraan gepaarde stress, opperbest! Vorige vrijdag was er zowaar een barbeque voor alle collega's, partners en kinderen en het was tof! Leuk om ook eens met collega's te kunnen babbelen met wie ik nog niet direct in aanraking gekomen was en ook gewoon echt interessant om m'n collega's ook op zo'n manier te leren kennen. Ben al benieuwd naar de teambuilding-survival-activiteit van begin oktober :). Bij IndieGroup zijn we met 27, waarvan 6 vrouwen (dit ligt uiteraard aan de sector, zoveel vrouwelijke informatici zijn er nu eenmaal niet). Ik heb al voorgesteld om te gaan badmintonnen over de middag en we zijn met 4 van de 6 vrouwen die dit zien zitten, wat ik toch een succes durf te noemen :). Dat is het zowat voor het werk, ik hou jullie op de hoogte van verdere werkactiviteiten :) Vragen of nieuwe klanten altijd welkom ;)

Aja, m'n werk is nog altijd in Kortrijk, dus ik zit nog steeds elke morgen en avond 40 minuten op de trein. Ik probeer wel sportief te doen en neem m'n fiets in Brugge om van thuis naar 't station te rijden en in Kortrijk (een andere fiets) van 't station naar 't werk en terug. Toch ook zo'n 40 minuten per dag, alle kleine beetjes helpen he ;)

Verder profiteer ik van m'n vrije avonden om af te spreken met vrienden, eens een terrasje in Gent doen, een cafeetje in Roeselare... super! Dat en m'n werk (ok en ook wel soms gewoon voor tv zitten) vullen dus zowat m'n weekdagen.

In de weekends staat er gelukkig nog wat meer op stapel! Volgend weekend ga ik naar Londen, alwaar al 2 feestjes voorzien zijn, een match Fulham tegen Manchester City (Common FULHAM! --> http://www.fulhamfc.com/) en een bezoek aan Bath en Bristol (waar ik een Spaanse vriendin terug zal zien na 3 jaar, woehoe!!). Leuke vooruitzichten dus!

En nu die pc afzetten, soms is trop gewoon teveel (en teveel trop)!

Adios,
Louise x

2 comments:

Anonymous said...

Fulham - Manchester City: 3-3

Louise schreeuwde luider dan de gemiddelde Fulham hooligan en zag in een aangename atmosfeer de thuisploeg gelijk komen maar vruchteloos op zoek naar het winnende doelpunt. Ik was blij dat ik er bij was :).

Vrijdag Oktoberfesten!

Goe bezig X

Anonymous said...

leve club!

jommie