9.9.07

Eurocall 2007 @ Coleraine, Noord-Ierland

Hallo!

Bij deze m'n eerste berichtje op m'n blog, spannend ^^.

Van woensdag tot en met gisteren, zaterdag, ging ik op congres naar Coleraine, Noord-Ierland. 't Congres was EUROCALL, wat staat voor Computer Assisted Language Learning en het centrale thema was multimedia in Language Learning. Het was m'n eerste congres en het viel heel goed mee! Ik moest Studio Franel (http://www.franel.eu/) voorstellen, een project van de Kulak op een show & tell presentation op woensdagavond. Het kwam erop neer dat er zo'n 8 parallelle presentatietjes waren van telkens een half uur. Mensen konden van het ene naar het andere lopen en uitleg vragen. Het ging er vrij informeel aan toe en m'n Engels hield goed stand vond ik. Vooral onze Nederlandse collega's leken heel geïnteresseerd. Goed ook dat ik foldertjes meehad, die ik dezelfde avond nog op de posterpresentatie kon uitdelen.

Naast de vele inhoudelijke sessies, waarmee ik jullie niet lastig zal vallen (kort samengevat: het ene was interessanter dan het andere, maar om ideeën op te doen was het super), blijven 3 andere zaken me bij:

1) Opnieuw contact hebben met mensen van over heel de wereld (letterlijk: er waren véél mensen die in Japan lesgeven, maar ook iemand uit Saudi-Arabië, Australië en de USA) was heel erg verfrissend. Zowel op professioneel als op persoonlijk vlak deed dat deugd. Ook m'n Spaans is nog eens goed opgefrist en dat was leuk :)

2) De social activities, zoals: sinaasappel+wortelsoep eten op een galadinner met uitzicht op de prachtige kust, traditionele Ierse en Schotse muziek aanhoren (met een heel luide doedelzak...) en een meisje traditionele dansen zien doen (heel mooi!)... Het allerleukste was zelf Ierse volkdansen dansen :) Ik dacht eerst dat de aanwezigen (toch grotendeels proffen en universitaire medewerkers en zo) niet echt enthousiast zouden zijn, maar het tegendeel was waar! Meer dan de helft van de deelnemers (in totaal waren we met 200) sprong recht en begon mee te dansen. Ik heb me echt supergeamuseerd!

3) Last but absoluut not least! DE NATUUR!! Mieke en ik gingen de Giants Causeway bezoeken en het was adembenemend (zie foto's op deze pagina of anders op http://www.northantrim.com/giantscauseway.htm).


Geklasseerd als Unesco-erfgoed en dat is absoluut terecht. Zo'n 62 tot 65 millioen jaar geleden werden deze zeshoekige stenen gevormd door vulkanische activiteit. Het zicht was echt prachtig... Sinds dit bezoekje staat Ierland definitief op m'n verlangreislijstje!

Ik zet hieronder nog enkele foto's om een goed idee van de Giants Causaway te krijgen.

Tot de volgende!
Louise


7 comments:

Maarten said...
This comment has been removed by the author.
Maarten said...

You call this working?? I thought you were going to a boring congress to sell your product. Instead I hear you have been sitting on rocks, meeting people and dancing all the time. Disgracefull, I must say.

Blij dat het daar leuk was wel. Hier in Londen is het ook wel tof, al is de wereld altijd mooier als jij in de buurt bent.

Veel succes met je blog en je Product Management!

G. said...

Hola,linda,

¡Qué bien que tienes un blog! Me da gusto saber que vas a escribir seguido (espero).

Saludos

Elisabeth said...

Sinaasappel-wortelsoep :D. Is dat een beetje drinkbaar?
Was dit nog voor je oude job of al voor je nieuwe job?

Louise said...

Eventjes reageren:

Maarten, ik heb wel degelijk gewerkt en ik verlang naar vrijdag :)

Conejo, gracias por tu reacción, intentaré escribir algunos mensajes en español también! También me gusta mucho tu blog!!

Ebeth, die soep was wel nog te drinken, maar echt lekker kon je het toch niet echt noemen. Congres was nog voor oude werk, maar ik moest wel een product van het nieuwe werk voorstellen... een combinatie dus!

Anonymous said...

louise,


prachtig daar, wil ik ook eens zien

je blog is heel mooi

mams

Anonymous said...

Que fotos bonitas... Pues me ha costado pero pude insertar un comentario... Suerte en tu trabajo. Jose Macario