25.9.07

Come on and take me for a ride!

Hellow!

Net terug thuis na een driedaagse in Londen! Het was echt SUPER! Vrijdagavond aangekomen en m'n volledig gestresste vriend ontmoet die uren in de file gezeten had en eindeloos verdwaald gereden was in Londen tijdens de spits. En dat alles voor ... 4 bakken bier :D Dat zag er dus veelbelovend uit, ikzelf was toch ook alles ineen een 3-tal uur onderweg geweest (Kortrijk - Rijsel - Londen - metro naar flat)... Het vooruitzicht van een gezellig Housewarming-feestje zonder dat we nog een voet zouden hoeven te verzetten, was perfect! En zo geschiedde... De ingrediënten: heel wat Engelsen van bij Dunnhumby, een paar andere (tijdelijke) inwijkelingen, wat (met momenten ;)) goeie muziek, wat rock'nroll les a een paar Engelsen, 4 op een rij en veel pintjes en Duvels, maar vooral Grimbergen (wat een revelatie voor die Engelsen én Belgen :) ==> de uitkomst: een gezellig, sociaal feestje! Great!

Zaterdag chillen en Fulham zien gelijkspelen: 3-3, en sfeer opnieuw geweldig, eens mét zon, so very ok! Emile Mpenza deed mee bij Manchester City en was zowat de sloomste speler van 't veld... Hij heeft wel nog gescoord, maar als trouwe Fulhamsupporters zijn we daar vet mee :p. 's Avonds nog half Belgisch feestje, maar wegens niet te actief meer nogal vroeg doorgegaan...

WANT! zondag beloofde een drukke dag te worden: al rond 9u waren we op weg naar Bath. Na een middagmaal in een plaatselijke pub, trokken we de stad in. Heel mooi, overal okerkleurige gebouwen en er hing een toffe sfeer.

Bath ligt op een heuvel en het is best wel indrukwekkend om de stad van op een afstand te aanschouwen. Alleen spijtig dat het nogal wat regende, nu, in Engeland mag je niet veel anders verwachten! (thx voor flashy paraplu zus!) + de Romeinse thermische baden hebben we niet bezocht wegens tijdsgebrek.

We hadden immers nog een ritje voor de boeg naar Clifton, close to Bristol. Daar woont Majo, een Spaanse vriendin van op Erasmus nog die ik dus al meer dan 2jaar niet meer gezien had! We bezochten met haar de beroemde Clifton Suspension Bridge (zie foto onder), écht indrukwekkend en gingen gezellig samen iets eten... Bijpraten deed veel deugd en even werden we nostalgisch over de Salamanca-uitgangsavonden (Country! Potemkin!!!), maar we besloten algauw dat we elkaar in België (Brugge!) of London terug zouden zien! Na zo'n 2,5 uur autostrade (M4 - gepasseerd aan kot uit vervlogen tijden ;) waren we opnieuw veilig en wel in Ealing. Nog een dagje relaxen achteraf was zeker welgekomen! 't Is echt wel leuk om zo eens Londen te verlaten en het Engelse platteland te doorkruisen, dan pas merk je dat Londen precies echt een apart land in een ander, groot, enorm mooi land is. Heel interessante ervaring dus!


Voor een 3-daagse Londen kon dit wel tellen, denk ik. Hard werken in de week en zo'n ervaringen opdoen in het weekend, ik kan me op dit moment niets beter wensen! Hasta la próxima!

2 comments:

Anonymous said...

Hi Louise!

Mooie foto's en toffe blog!
Leuk om jullie belevenissen te lezen, de weekends dat ik mn londens liefje niet zie, maar zo ben ik er ook beetje bij :)!

Kussie X Kaatie

Zoë said...

Hey zussie!

Ik heb momenteel mijn (ook flashy:D) paraplu niet nodig, waaaant ook al voorspelden de weerberichten niet veel goeds, de zon blijft schijnen! smile. Vandaag ben ik eigenlijk echt wel moetjes, gelukkig moetk volgende week niet iedere keer om half acht opstaan hehe. We dronken op terrasje met de groep van taalcursus iets deze morgen en straks ga ik nog zwemmen, dan eten bij Ashton met Francis en Kathy en dan...ja eigenlijk weet je nooit wat komt wanneer je op erasmus bent :D Ik zag dat Londen ook een toffe tijd was vantweekend! Hier gaan er enkele naar huis voor één of twee weekjes maar met de rest zullen ook wel wat uitstapjes volgen in de volgende twee weken!
Tschuss en tot de volgende! Kverlang al om alles keer te tonen aan m'n GROTE zus (k)
xxx