20.9.09

Wat mist een Belg in Londen?

Na 1 jaar, 2 maand en 21 dagen in Londen te wonen, dacht ik dat het tijd was om eens op te sommen wat ik nog steeds mis als Belg in Londen (in willekeurige volgorde):

1) Lekker brood
--> die rijke Belgische variatie, van lichtbruin tot volkoren, tot 4-6-8-10...granenbroodjes. Kunnen kiezen uit 5 bakkers in een straal van 1 km en dus bijna nooit hetzelfde brood moeten eten... In Ealing zijn er een paar Poolse bakkers, met 1 à 2 bruine broden, dus helemaal niet hetzelfde! Om dan nog maar te zwijgen over het witte toastbrood dat de meeste Engelsen eten - de naam brood niet waardig volgens mij!

2) Paprika, pickles en ketchup chips
--> In Engeland kan je letterlijk de vreemdste smaken van chips vinden - roast chicken, marmite, cheese and onion... maar niemand die op het idee komt om paprika, pickles en ketchup chips te lanceren in de UK, toch duidelijk superieure smaken!!! En de Engelsen eten dus ook chips bij hun eten, daar ben ik nog steeds niet aan gewend...

3) Lekker vlees
--> Geen slagers, dat zegt het zo wel zeker?

4) Een bicky met frietjes en mayonaise
--> Geen frietkoten. Als je frieten bestelt in een pub, dan krijg je meestal van die dikke. En mayonaise is vaak eerder dressing of slasaus. Eén van de enige dingen die we nooit in Engeland kopen, maar invoeren vanuit België :)

5) Kriek Lindemans (en appeljenever)
--> Al kan je in sommige cafés wel Kriek vinden, een goeie Kriek Lindemans ben ik nog niet tegengekomen voorlopig! Ook een goed glaasje appeljenever voeren we soms in :)

6) De Standaard
--> Nog niet gevonden in Ealing en een echte krant heeft toch nog altijd meer charme dan de internet versie, vind ik! Dagelijks door de Standaard bladeren, dat was toch tof :)

7) Studio Brussel
--> Al zijn we niet ontevreden over X-fm, een Engelse indierock zender

8) Mijn zus, ouders, grootouders, neven, nichtjes, onze families en Wardje (onze kat)!
--> Uiteraard! Al komen we wel elke maand voor een weekendje naar België, dus dat valt uiteindelijk wel mee

9) Onze vrienden
--> Dat is al iets moeilijker, aangezien het al een uitdaging is om onze ouders, grootouders, zussen te zien in de weekends dat we in België zijn... Maar met goeie planning geraken we er wel, al duurt het soms wel even :)

10) Stekken geven aan collega's
--> Ik kan zeker niet klagen over mijn Engels en ben goed in staat om presentaties te geven in het Engels, te discussiëren en alles wat je wilt. Behalve goedbedoelde stekken geven, omdat dat voor mij in het Engels toch nog altijd een beetje moeilijker is

5 comments:

Zoë said...
This comment has been removed by the author.
Zoë said...

Zoë zei...
ik vind vooral puntje 8 de mooiste in de opsomming :p
nuja ik denk toch dat je nog speculoos en vooral de huisdieren nog vergeten bent :-)
ik word deze week weer sportief en gezond! goeie terugreis. Ik trek dan eindelijk eens mijn pyjama uit voor vandaag haha

Anonymous said...

Wardje!!!!!!!!!!!!

Louise said...

Wardje is toegevoegd, al is hij natuurlijk ook deel van de familie he!!

Anonymous said...

hier caroline uit belgie ... wat tof dat jij je daar goed voel ! wij komen naar londen woonen in januari voor mijn man zijn werk .... bakker . wel nog geen woonst ??? alle weder niews is heel welkom .groetjes phil@caro uit belgie