20.9.09

En wat zou ik na een jaar in Londen al moeilijk kunnen missen?

Uiteraard zijn er ook een heel aantal positieve kanten aan in Londen wonen. Daarom, hieronder wat ik al moeilijk zou kunnen missen nu!

1) Gaan joggen
--> In Engeland zijn mensen toch wel een beetje sportiever dan in België... 99% van onze collega's hebben een fitness-abonnement en de fitness op het werk zit heel vaak vol, voor, tijdens en na het werk. Uiteraard heeft dat een positieve invloed en daardoor ben ik ook aan start to run begonnen en loop ik nu 3x per week iets meer dan een half uur :)

2) English breakfast
--> Eieren, spek, witte bonen in tomatensaus, mjam! We eten dit nu ook al soms gewoon bij ons thuis in het weekend. Niet gezond, maar wel heel lekker :)

3) Cider
--> Aangezien ik geen bierdrinker ben (behalve Kriek), zijn de alternatieven voor mij op café wijn of cider en cider is lekker!

4) Sushi en Thais eten
--> De Engelse keuken, daar kan ik nauwelijks iets positiefs over zeggen, maar in Londen zijn er natuurlijk wel heel veel goeie buitenlandse restaurants. In Londen heb ik sushi leren eten en ook met de Thaise keuken kennis gemaakt. Heel lekker eten en helemaal niet duur!

5) Social events op het werk
--> Elke maand is er wel iets te doen op het werk, zoals een sportdag, karaoke, een zomerbal. Altijd leuk om je collega's op een andere manier te leren kennen en steevast goeie feestjes!

6) De cultuur
--> Londen is ongelofelijk! Elke week kan Time Out een volledig magazine vullen met alles wat er in Londen te doen is. Bijna alle musea zijn gratis en het zijn er heel wat! Naast musea zijn er ook heel wat mooie gallerijen, zoals de Saatchi of the Hayward Gallery, allemaal heel erg de moeite! Kunstliefhebbers blijven hier niet op hun honger zitten, en dat is leuk!

7) De optredens en de clubs
--> Er zijn zo-veel optredens, het is bijna niet te geloven! Intussen hebben wij al Coldplay, the Killers, Milow (in Londen, jawel, voor 80 man of zo!), All American Rejects en vele onbekende groepjes gezien! Talloze clubs ook uiteraard, en zelfs al sluiten ze vroeger dan in België, clubs zoals de Guanabara zijn toch echt wel de max!

8) De UK verkennen
--> Misschien ben ik wel meer verliefd op de UK dan op Londen! Telkens we op de trein zitten die wegrijdt uit Londen, verwonder ik me over hoe mooi, groen en wijds de UK is. Topuitstappen tot nu toe waren vast en zeker de Lake District en Cornwall.

9) Wandelen naar het werk - in het groen wonen - geen auto nodig hebben!
--> 2 minuten lopen naar het werk, zalig! En geen auto's horen wanneer we in onze flat zijn en enkel groen zien als we naar buiten kijken. Geen auto nodig hebben is zo'n ongelofelijke luxe. Overal naartoe kunnen met de metro en nachtbussen - pure luxe!

10) Mensen van overal leren kennen - wonen in een multiculturele samenleving
--> Een beetje zoals mijn Erasmusjaar in Salamanca: het is zooo zalig om mensen van overal te leren kennen en hun visie op de dingen te ontdekken en te bediscussiëren. Mijn beste vriendinnen in Londen zijn een Zweedse en een Waalse, die alletwee een Engelse vriend hebben. Een mooie mix dus :) Daarnaast was het eerst een beetje vreemd om soms als enige blanke op de bus te zitten maar intussen zijn we dat zodanig gewoon dat het soms al raar is om naar wit West-Vlaanderen terug te keren :)

3 comments:

mieke said...

't Ziet eruit dat je je daar wel ongelooflijk amuseert en goed hebt kunnen aanpassen. Houden zo en blijf genieten van Londen en 't land erom!

Anonymous said...

Zo herkenbaar allemaal! Zowel wat je mist als wat je niet zou kunnen missen. Echt grappig hoe gelijklopend het is met ons lijstje een half jaar geleden: http://jeroenendelphine.wordpress.com/2009/03/18/lijstjestime/

Geniet er maar heel erg hard van, van ons was het veel te rap voorbij!

Tot later,

Jeroen

Peter Dedecker said...

Ferm interessant postje! Echt merkwaardig hoe verschillend de (werk)cultuur kan zijn terwijl Londen (dankzij de Eurostar) quasi om de hoek ligt. Sportieve activiteiten op het werk zijn hier duidelijk allesbehalve ingeburgerd, iets waar we zeker kunnen leren van buitenlandse voorbeelden. Daarnaast lijkt Londen zelf me natuurlijk een ferm boeiende stad om in te leven en te werken. Ja, /me is wel redelijk jaloers, geniet ervan ginder!