31.8.08

…en plots was het 31 augustus…

Ik kan niet geloven hoe snel de tijd vliegt, ik werk intussen al 2 maand voor dunnhumby en we wonen ook al een maand in onze flat…

Zoals jullie gemerkt hebben, blijft er niet veel tijd over om te bloggen. Maar, dit weekend breng ik uitzonderlijk alleen in Londen door, dus het was nu of nooit!

Hoe het met mij gaat intussen? Meer dan prima zou ik zeggen. Een overzicht:

Werk
Op het werk gaat het ronduit goed. Ik heb mijn basistaken al goed onder de knie, alles gaat al wat vlugger, wat ervoor zorgt dat ik meer tijd heb voor het echte projectmanagement (volgens mij). Daaronder versta ik: meer tijd om mensen op te bellen en uitleg te vragen, meer taken van mensen opvolgen en op tijd signaleren als iemand iets vergeten is en tenslotte, tijd om documenten te maken die ervoor zorgen dat we onze kennis optimaal benutten in alle landen waar we aanwezig zijn voor Best Buy. Concreet betekent dit dat ik veel conference calls doe om informatie te verzamelen, die informatie dan in een document giet en dat dan na controle over het team verspreid. Een ideale kans natuurlijk ook voor mij om meer in detail te weten te komen over wat onze mensen ter plaatse exact doen.
Een ander positief feit is dat ik de laatste weken ook meer en meer het gevoel heb dat de collega’s rondom me (niet de mensen met wie ik rechtstreeks werk, maar die wel redelijk gelijkaardig werk doen voor andere projecten) weten wie ik ben en wat ik doe. Overleggen met andere project managers is uiteraard zeer leerrijk en hoe meer mensen me kennen in het bedrijf, hoe beter natuurlijk!
Professioneel gezien alles prima dus!

Flat
Nadat onze kleerkast ineengevezen was en het salontafeltje neergepoot, hadden we meteen het gevoel dat onze flat nu echt ons nestje was. Intussen is er niet veel meer veranderd, dit weekend heb ik wel nog een paar kussentjes voor in de zetel en een vaas (met bloemetjes in) gekocht. Dat is natuurlijk het risico van een vrouw een weekend alleen in de flat te laten ;). De was-, strijk-, kuis- en kookactiviteiten gaan hun gewone gang, niets spectaculairs te melden op dat front!


In dit gebouw bevindt onze flat zich

Het bewijs dat ik de kast ineengeschroefd heb...

... en dat Maarten effectief kookt

Vakantie
Eind augustus hebben we een weekje verlof genomen en waar zouden we die tijd beter kunnen doorbrengen dan in België? Een geslaagde barbecue in Anzegem, een gezellige taartnamiddag in Brugge, een lekker belegd broodje in Gent, een bakje frieten en een Bicky op de Oude Markt in Leuven gevolgd door paar Kriekjes/pintjes… Zalig! Het leukste was natuurlijk dat we bijna al onze vrienden en familie terug gezien hebben en dat we nu eens tijd hadden om op ons gemak bij te babbelen. Nog eens bedankt iedereen om af te komen (en om zo’n lekkere taarten te bakken!).

Sociaal
Na 2 maand begin je natuurlijk wel al wat mensen te kennen ook! En zoals jullie al weten is dunnhumby een zeer sociaal bedrijf dat ervoor zorgt dat je vlug veel mensen kunt leren kennen als je dat wilt. De afgelopen 2 maanden heb ik vooral genoten van de volgende sociale activiteiten:

The Northstar
Dit is de pub waar we elke vrijdag na het werk naartoe gaan met de collega’s. Er zitten altijd wel tientallen dunnhumby mensen, dus ideaal om mensen te leren kennen of bij te babbelen met mensen die je al vaag kent. Bij gebrek aan Kriek drink ik tegenwoordig meestal cider, Belgisch appelbier (nog NOOIT gezien in België trouwens…) of Frühli (aardbeienbier).

Het Summer ball
Hoewel het feestje achteraf niet supergeslaagd was, toch een leuke herinnering.

that smile says it all

Sports Day
Afgelopen vrijdag was het ‘sportdag’ of beter ‘sportavond’, na het werk dus. De weken voordien werden we al bestookt met e-mails van het social committee die ons vertelden dat we opgedeeld waren in groepen van rond de 8 man. Elk team moest zich verkleden naar een Chinese horoscoopfiguur. Gelukkig zat ik niet in team rat of sheep, maar in TEAM TIGER! Kijk maar eens naar onze mooie outfit:

4 dh tigers

Mooi uitgedost begon ons team vol goeie moed aan de activiteiten. Als je er één iets over kunt zeggen, dan is het wel dat niemand zou kunnen raden dat het een personeelsactiviteit was. Iedereen was supergoed verkleed (zeker de apen met hun bruine kostuums, bananen en pindanootjes en de hanen die creatief geweest waren met plastiek handschoenen op hun hoofd en aan hun voeten), zo goed als elk team speelde vals en toen er eieren aan te pas kwamen werd meer dan 1 persoon ‘ge-egd’ (= één of meer ei tegen je gegooid krijgen)… Maar wel dolle pret natuurlijk. Met een mix van een beetje vals spelen als het social committee het niet zag, veel fair play (meer dan de andere teams) en teamspirit werd het al vlug duidelijk dat Team Tiger een sterke kandidaat voor de eindtitel was. We blonken uit in het touwtrekken en het eiwerpen en deden het niet al te slecht in het –een appel uit het zwembad halen terwijl je op iemand anders z’n rug zit-. In het springbalspringen deden we het niet echt goed, maar speelden we niet vals zodat we extra punten kregen voor fair play. U kunt het al raden: Team Tiger won de sports day!! En trots dat we waren!

Overwinning op zak!

Trouwens, tijdens alle activiteiten kon iedereen drank nemen uit het zwembadje dat o.a. Maarten manueel gevuld had met flessenwater om de drank koel te houden (tof hé, in het social committee zitten ;)). Leuk natuurlijk! En achteraf ging iedereen dan naar de pub waar we sandwiches en kleine quiches en zo voorgeschoteld kregen. Op het einde van de avond was ik bijna de enige die nog met m’n schmink op in de pub liep en de normale pubgasten vonden dat misschien een beetje raar, maar ik vond het superleuk ;). Spijtig dat jullie het schattige staartje niet kunnen zien op de foto. Zeker voor herhaling vatbaar dus die sportavond!

De Guanabara
Aandachtige lezers weten dat Maarten en ik enkele maanden geleden al eens naar de Guanabara gingen, een Braziliaanse bar in het centrum van Londen. De eerste keer was met Maarten, Koen en Koen z’n Belgische vriendinnen. Toen was de band die er speelde spijtiggenoeg niet echt van een hoog niveau. Maar de capoeira dansers waren wel cool. Die avond werd er praktisch alleen Braziliaanse muziek gespeeld, tot ergernis van sommige mensen, maar ik vond het allemaal goed, zolang ik maar op die zuiderse muziek kon dansen ;).
Eergisteren ging ik dan met 3 collega’s en wat vriendinnen van een collega nog eens naar de Guanabara, maar nu besloten we een nieuw concept te volgen: als je op vrijdag voor 20u naar de club gaat, hoef je geen inkom te betalen (na 20u is het 10£). We besloten dit dus te doen en het handige was dat je helemaal niet hoefde aan te schuiven en dus niet moest betalen. Binnen bleek de club al bijna volledig vol te zitten, en er was ook al een showtje bezig. Vanaf het moment dat je in de club bent, heb je ook niet het gevoel meer dat het nog zo vroeg is. Tegen rond 21u was er een demonstratie van Carnavaldansen, een vrouw en een man, in originele outfits dansten er op los. Typisch was natuurlijk dat alle mannen naar de vrouw keken (want die schudde zeer enthousiast en professioneel met haar achterste, en had zo’n pakje aan met een stringachtig achterste, dus interessant), maar ook de vrouwen keken met superjaloerse blikken naar de vrouw, je kon de vrouwen bijna hardop horen denken: ‘ik wil haar achterste’. Mijn collega Caroline hield die opmerking niet voor zich en riep dat dan ook naar iedereen die het wilde horen ;). Na die demonstratie begonnen we te dansen, nu was er meer een mix van Braziliaanse, Spaanse en Engelse liedjes, ideaal dus! En tegen rond 00u10 gingen we ervan door en namen we de laatste tube naar huis. We kregen ook nog gratis teenslippers in de club (juij) en waren dus op een treffelijk uur thuis! Of hoe je plots toch veel vroeger weg kunt gaan en je even goed kunt amuseren! Het grootste voordeel is dat je de tube kunt nemen en niet meer dan een uur op een nachtbus moet zitten. Ik had geluk dat mijn collega’s/vriendinnen ook in Ealing wonen, zo kon ik op’t gemak weggaan en hoefde ik niet alleen naar huis terug te keren!

Uitstapjes
Maarten heeft al uitvoerig verteld over het huwelijk waar we naartoe gingen in Chippenham. Een sublieme locatie, zeer tof feest en prachtige omgeving waar we verbleven, echt super!
2 weken geleden gingen we naar Richmond (in Londen) met de tube en keerden we te voet terug langs de Thames. Een wandeling van zo’n 2,5u, maar zeker de moeite waard! We ontdekten een volledig parcours om Londen te voet te verkennen, in een van de volgende weekends zullen we nog wel eens zo’n wandeling doen, als het weer meewil natuurlijk!

Louise aan de Richmond Lock


En dat is het zowat voorlopig. Donderdag gaan Maarten en ik naar het toneel in het Questors theater, bijna naast onze deur. We gaan kijken naar ‘The Night Watch’, ben benieuwd!

Veel te lange blog natuurlijk, dat komt ervan als je het zo lang uitstelt! Aan de mensen die hem helemaal gelezen hebben, proficiat: u wint een gratis rondleiding in Londen :o)

Ciao!

2 comments:

Anonymous said...

danke voor het blogske: informatief en met veel mooie foto's van onze Engelse tijgertje

van jouw kleine tijger Wardje

Anonymous said...

Geestig om te lezen, blijf je daar amuseren!